fredag 26 oktober 2012

Tio stationer - Jenny Valentine

Lucas och hans storasyster Macy övertalar sin mamma att få ta med sig lillebror Jed och farfar Norman på utflykt till ett museum. Det är bara tio stationer med tunnelbanan, vad kan gå fel? En hel del tydligen. Plötsligt har lillebror och farfar, som är ganska senil, försvunnit spårlöst och paniken är ett faktum.

Den här boken fick jag gratis på bokmässan. (Det är mer en novell än en roman, bara 62 sidor lång). Tydligen är karaktärerna gamla bekanta för Jenny Valentine-läsare, det handlar om samma familj som i Hitta Violet Park. Jag kan tänka mig att om man har läst den och älskat den så tycker man att det är fint att återse Lucas och hans syskon. Har man inte läst den så är Tio stationer tyvärr ganska menlös och inte särskilt spännande. Jag tänker att jag borde testa att läsa en av Jenny Valentines vanliga böcker - hon är så hypead i bokbloggarvärlden så det måste ju finnas något där som jag inte ser i den här boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar